Zwyczajne stopki a skarpetki do jogi – czy różnica jest odczuwalna?

Joga jest dość specyficznym modelem treningowym, ponieważ kładzie duży nacisk na aspekty, które są pomijane w przypadku większości innych ćwiczeń. Wprawiony jogin, chociaż nie skupia się na typowo siłowym rozwoju swojego ciała, posiada dużą wytrzymałość i świetną kondycję. Główną zaletą praktykowana jogi jest jednak doskonałe rozciągnięcie i zachowanie dobrego stanu mięśni oraz stawów – dzięki takiemu treningowi nie tylko czujemy się lepiej od strony fizycznej, ale też wzmacniamy swój umysł. Joga to wyśmienity relaks i aktywny sposób na odprężenie się.

Aby przeprowadzić swój trening w wydajny i efektywny sposób, należy jednak zainwestować w odpowiednie wyposażenie. W gruncie rzeczy, do ćwiczenia jogi nie potrzeba wiele – wystarczy wygodna mata oraz kilka, podstawowych akcesoriów, duże znaczenie ma natomiast stosowny strój, a w szczególności skarpetki do jogi. Dlaczego?

Czym wyróżniają się profesjonalne skarpety?

Przyczepność podczas ćwiczeń jogi jest niezwykle ważna. Jak wiadomo, jogi nie powinno ćwiczyć się butach, a standardowe skarpety łatwo się ślizgają po większości powierzchni. Podczas przyjmowania niektórych pozycji, nagła utrata równowagi może doprowadzić nawet do bolesnej kontuzji, dlatego rozsądnie jest zainwestować w lepiej przystosowane do tego zadania wyposażenie. Wysokiej jakości skarpetki do jogi powinny wyróżniać się:

  • Antypoślizgową podeszwą
  • Dobrą wentylacją na stopy
  • Odpornością na przetarcia oraz naciągnięcia
  • Komfortowym krojem
  • Delikatnym dla skóry, niedrażniącym materiałem

Jeśli zainwestujemy w wyspecjalizowany strój, ćwiczenia powinny stać się znacznie bardziej komfortowe, a zarazem efektywne.

Nie tylko joga!

Istnieje wiele dyscyplin sportowych, w których antypoślizgowe, wysokiej jakości skarpety spiszą się doskonale. Dotyczy to głównie różnych wariantów ćwiczeń gimnastycznych, gdzie dynamiczne zmiany pozycji stanowią podstawę treningu. Fitness, aerobik czy pilates – chcąc czynić szybkie postępy w swoim rozwoju fizycznym, dobrze jest zapewnić sobie do tego optymalne warunki. O wiele łatwiej jest ćwiczyć, gdy nie trzeba martwić się o podrażnienia skóry czy ślizganie się po podłodze.

Skarpetki do jogi czy na bosaka?

Można natrafić się na wiele osób, które uważają, że jogę najlepiej jest ćwiczyć na bosaka. Niestety, chociaż rozwiązanie to oferuje najlepsze wyczucie podłoża, to wynika z niego wiele problemów. Pierwszą kwestią jest tutaj higiena – jeśli uczęszczamy na zajęcia grupowe, to z pewnością będziemy mieli do czynienia z wieloma innymi ludźmi, a także używanymi matami, które nie zawsze są utrzymane w czystości. Naraża nas to na zakażenia, których można uniknąć poprzez brak bezpośredniego kontaktu skóry z podłogą.

Podobny problem dotyka nas także podczas ćwiczeń w terenie, gdzie wystarczy chwila nieuwagi, aby skaleczyć się o wystający kamień bądź odłamek szkła. Prawdziwym utrapieniem bywają także ukąszenia owadów, na które przez przypadek można stanąć. Skarpety o wzmocnionej podeszwie są w stanie uchronić nas przed poważniejszymi obrażeniami.