Cennik hurtowni żywności – od czego zależy?

Hurtownie żywności to przedsiębiorstwa, które stanowią bardzo ważne ogniwo w łańcuchu biznesowych zależności. To w tych miejscach są przechowywane dobra wytworzone przez producentów żywności, zanim dostaną się do kolejnych punktów dystrybucji (takich jak sklepy) lub też już bezpośrednio do samych klientów.

Cennik hurtowni żywności to sprawa tego pośrednika

Jak wiadomo, każdy rodzaj biznesowej działalności jest nastawiony na to, by przynosić swojemu właścicielowi jak największe korzyści finansowe. Specyfika funkcjonowania każdej hurtowni (także tej obracającej żywnością) polega na zręcznym pośredniczeniu w dystrybucji towarów. W pierwszej kolejności produkty wypada nabyć od ich matczynych firm – a następnie zaoferować ich sprzedaż kolejnym członkom rynku konsumenckiego.

Ceny hurtowe to fraza, która jest powszechnie kojarzona z wyjątkową okazją – ponieważ konkretne produkty można nabyć za cenę niższą niż ta, jak widnieje na sklepowych półkach. To prawda, że zazwyczaj ceny towarów wzrastają, przechodząc przez ręce kolejnych pośredników: każdy z nich chce odnieść korzyść ze swojego działania, a to przekłada się w praktyce na podwyżkę kwoty, jaką trzeba w sklepie zapłacić za dane dobro. Kwestia ceny poszczególnych produktów jest kluczowa dla dystrybutora, który później będzie chciał jednocześnie zachęcić do zakupów swoich sklepowych klientów i należycie zarobić na swoim pośrednictwie. Dlatego sprzedawca, tak jak każdy inny konsument, będzie liczył na to, że hurtownia zaproponuje korzystną cenę kolejnych towarów.

Cennik hurtowni żywności otwiera obu pośrednikom przestrzeń do negocjacji. Hurtownia także może niekiedy znajdować się w patowej sytuacji: musząc mieć pewność, że przekaże dalej wszystkie produkty jakie ma na przechowaniu, nim minie ich termin przydatności do spożycia. Oczywiście od wyprzedanie zgromadzonych dóbr trzeba martwić się odpowiednio wcześniej – żywność, której blisko do przeterminowania się, samoistnie i znacząco straci na wartości, a dopuszczenie do takiej sytuacji postawi także hurtownika w niezbyt dobrym świetle. Z tych wszystkich powodów hurtownie podejmują podobne działania, jak duże supermarkety spożywcze: regularnie oferują rabaty i korzystne zasady nabycia większej ilości dóbr danej marki czy gatunku.

Share This:

Dodaj komentarz

Podpis *
Email *
Witryna internetowa